10 idees perquè el clàssic dinar de Nadal de l’empresa sigui un èxit

Guilella3F2A7424

Les festes nadalenques són les festes familiars per excel·lència: torrons, neules, tions, galets, nadales… Però, més enllà de la família estricta, també és un molt bon moment per compartir uns moments entranyables amb la “segona família” que moltes vegades són els companys de feina. Quan s’és a punt de tancar l’exercici, passar comptes, fer balanços… tot departament de Recursos Humans sap que tancar l’any amb una festa sorprenent és d’allò més necessari tant per fomentar el bon ambient entre els propis treballadors com entre els treballadors i l’empresa.

espai-gastronomia-alzina-empreses

Per això, una bona celebració d’un dinar de Nadal d’empresa s’ha de preparar amb molta cura i determinació. Els experts d’Espai Gastronomia -empresa igualadina que gestiona les masies de Ca n’Alzina (Rubió), Can Macià (Òdena), el Castell de Tous (Sant Martí de Tous) i les àrees de celebracions de l’Hotel Amèrica (Igualada)- recomanen les següents estratègies perquè tot plegat sigui un èxit:

 

 

  1. La primera impressió és el que compta

Si realment és una festa… cal que els assistents rebin una invitació per anar-hi, no? No s’hi val solucionant-ho amb un correu electrònic. Rebre una postal sempre fa il·lusió. Trenqueu-vos-hi una mica la closca, poseu-hi humor…

 

  1. Segur que ha de ser asseguts?

De debò que esteu pensant en el típic dinar tots asseguts? I si et toca al costat d’aquell amb qui no t’hi avens? Has pensat en fer l’àpat a peu dret? Més àgil, més fresc, més fàcil per tots plegats.

 

  1. Tematitza’l

Va, que l’any és a punt d’acabar-se i la gent ja està avorrida del mateix dinar formal de cada any. Determina un centre d’interès (anys 70, glamour de Hollywood, festa hawaiana…), decora-ho d’acord amb la idea -flors, attrezzo, detalls per a la taula…- i selecciona un ambient musical pertinent. És una festa, coi! I si a l’empresa els números li han anat bé… que tothom ho noti!

 

  1. Immortalitza-ho

Ja has pensat en el photocall de l’entrada? O en un espai autònom perquè la gent s’hi faci selfies lliurement? Si sou força colla, contracta també un fotògraf professional perquè no es perdi cap detall. A mitjan gener, organitza una sessió interna de passi de fotografies… perquè fer una mica el tafaner sempre li agrada a tothom!

 

  1. Premis per a tothom

Sempre hi ha algú a qui se li encalla la impressora. I a algú se li ha oblidat el codi de desactivació i li ha saltat l’alarma d’incendis sense voler. Premia’ls. És una bona manera de trencar el gel, de recordar anècdotes que ens han fet riure a tots plegats. En cap cas, mai dels mais, aquest no és un espai per donar els Premis al Millor Empleat.

 

  1. De debò, premis per a tothom

Va, més enllà d’aquestes riallades… haver pensat en un detallet per a tot el personal sempre és d’agrair. O qui és que no vol rebre regals per Nadal?

espai-gastronomia-coctels-empreses

  1. Combinats

Mesclar alcohol i feina no acaba de ser una combinació molt recomanable. Més enllà de les primeres copes de rigor i el cava pel brindis, pensa també en còctels sense alcohol a base de fruita fresca, gelats, herbes aromàtiques i espècies. Sorprendràs a més d’un.

 

  1. Un discurs?

Uf… Nadal és un moment ideal per retrobar-se amb un mateix i amb els seus, per donar-los les gràcies per tota la implicació demostrada al llarg de l’any. Però és una festa, no ho oblideu. Si el cap ha d’agafar la paraula… que sigui ben breu!

 

  1. Organitza-ho en comitè

Més enllà del departament de Recursos Humans, procura que tota l’empresa s’impliqui en l’esdeveniment. Demana idees, crea una comissió específica perquè sigui un èxit.

 

  1. Passeu-vos-ho bé

Ho tornem a repetir: és una festa. D’empresa, sí. Però una festa. Enfoca-ho des d’aquesta perspectiva, procura que la gent s’ho passi realment bé. De fet, hi ha festes d’empresa mítiques a les quals fins i tot la competència hi voldria assistir.